Kingdom Come Deliverance 2 (KDC2) et Meta Quest 3

Homepage Forums Game Hints and Settings Kingdom Come Deliverance 2 (KDC2) et Meta Quest 3

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    antoineplu
    Participant

I have the following hardware: RTX 3080, Windows 11, Meta Quest 3, and a 5 GHz router, but I’m not sure it supports Wi-Fi 6.

I’m connected to three monitors; that might be a lot, but even when I disable them, I don’t really notice any change.

I can connect Meta’s Air Link without much trouble, though I sometimes get an error because the 2.4 GHz band seems to be missing — yet the connection still works.

I try to launch Kingdom Come Deliverance 2, but I get lost in the settings. I can start the game on the PC, but it never launches the display in the VR headset.

I’ve tried many things, and it’s quite confusing for me to sum up all the (likely) wrong manipulations causing bugs. The whole setup feels rather erratic. I even noticed that the game’s settings (in 4/5 resolution) would reset when I launched it.

I tested with Fallout 3 to see if I could at least make another game run through VorpX, and that worked quite well.

Could you share any feedback, general advice, or essential steps to make this game work properly?

—————– (version original de mon post en français)—————-

Je possède le hardware suivant : rtx3080 Windows 11 Meta Quest 3 Un routeur en 5 GHz, mais je ne suis pas convaincu qu’il est Wi-Fi 6
    Je suis connecté à 3 écrans, c’est peut-être beaucoup, mais même quand je les désactive, je n’ai pas vraiment l’impression d’un changement.
    Je parviens sans trop de problème à connecter Air Link de Meta, j’ai parfois une erreur car la bande 2.4 GHz semble être absente, mais la connexion se fait.
    Je tente de lancer Kingdom Come Deliverance 2, mais je m’y perds dans les réglages. Je parviens à lancer le jeu sur le PC, mais jamais à lancer l’affichage dans le casque VR.
    J’ai essayé beaucoup de choses et c’est assez confus pour moi de récapituler toutes les (probables) mauvaises manipulations sources de bugs. L’ensemble me paraît assez erratique. J’ai même constaté que le paramétrage du jeu (en résolution 4/5) sautait quand je le lançais.
    J’ai testé avec Fallout 3 pour voir si j’arrivais quand même à faire tourner un autre jeu avec VorpX, et cela a été un succès sans trop de problème.
    Pourriez-vous me donner des retours d’expériences ou des conseils généraux, ou des impératifs absolus pour réussir à utiliser ce jeu ?

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

Spread the word. Share this post!